Київ, вул. Льва Толстого, 6, 4 - й поверх, офіс 401

Новини

pdf
13 Листопада 2020

Битва навичок: hard skills vs soft skills

Хоч на сайті ми називаємо це статтею, та вірогідніше - тема поміркувати, подискутувати.

Але спочатку розповімо свій досвід.

Існує дуже багато досліджень, які детально розповідають про так званих hard-skills і soft-skills. Якщо коротко і відразу можна застосувати до юристів АБЕА, то hard-skills - це глибокі знання міграційного, трудового та договірного законодавства (ну і ще трошки адміністративного, і господарського), умінні красиво і грамотно висловлюватися, як усно, так і письмово, знання англійської мови . А soft-skills - це про вміння знаходити спільну мову з усіма: від клієнтів до службовців в держ. органах; це емпатія, емоційний інтелект, критичне мислення і так далі.

І якщо всі діти ще зі школи знають, як і де роздобути знання і навички для hard-skills - школи, тренінги, університет, коледж і так далі. Але ж, що робити і як оволодіти soft-skills?

Зазвичай soft-skills проявляються ще університеті, рідше - в школі. Далі відточується вже на роботі, де життєві обставини не дають вибору і підносять урок за уроком. В подальшому все залежить від людини - уроки засвоюються, навички розвиваються або ж відфутболюються, як м'яч в грі.

Повернемося до АБЕА. Ми завжди дуже любили брати на роботу студентів-юристів. Юридична школа ще не вивітрилася, знання гострі, бажання працювати дуже багато, але як правило, soft-skills дуже нерозвинені, так як не було практики, а якщо і була, то просто не засвоїла через величезної кількості спеціалізованого матеріалу, який потрібно було обробити і засвоїти за 6 років юрфаку.

Під час останньої стратегічної сесії юр.департамента обговорювали критерії відбору новачків. Спираючись на досвід останніх п'яти років, прийшли до цікавого вирішення - брати на роботу фахівця не молодше 24 років. Більш того основними критеріями відбору якраз і стали soft-skills.

Ми переконані, що право та англійську мову можна підвчити завжди, навіть в 50, було б бажання. А ось з soft-skills складніше. Більшість з них до 24-х років уже розвинені. Далі будуть незначні зміни, та й то, якщо навмисні, що буває далеко не завжди.

Пріоритетом АБЕА завжди були безпеку і турбота про клієнта. Але часто АБЕА може виконати тільки частину роботи, іншу повинні виконати клієнти-компанії, або ж іноземець сам. І коли іноземець виявляється один на один з українським держ.органом (наприклад, прикордонний контроль) АБЕА заздалегідь правильно готує іноземця до зустрічі. Тобто, завдання юриста не тільки отримати, наприклад, дозвіл на роботу і / або посвідку на тимчасове проживання, а і пояснити клієнту, що і як відповідати на можливі запитання прикордонника. Більш того - упевнитися, що клієнт зрозумів, адже розповісти - це лише півроботи, іноземець же може покивати головою і вийти ні з чим.

У будь-якому випадку, все, що ми робимо - намагаємося, щоб послуги були надані максимально професійно!

Розкажіть про Ваш досвід, що важливіше? Як розставляєте пріоритети?